AS Oy Härmälänkatu 7

  • Valmistunut vuonna 1965
  • Talojen lukumäärä 1

  • Huoneistojen lukumäärä 18

Kerrostaloyhtiöitä hoidetaan nykyisin harvoin enää itse. 30 asukkaan tamperelaisyhtiö Härmälänkatu 7 on tehnyt poikkeuksen ollen talon huoltotöissä hyvin omatoiminen.
– Ainoastaan lumityöt ja siivous oli ulkoistettu, pihatyöt ja pienet huoltotyöt hoidimme vuosia itse. Pikkuhiljaa asukkaiden ikääntyessä töiden tilaaminen ulkopuolelta alkoi lisääntyä, ja lopulta huoltoyhtiön kilpailutus tuli ajankohtaiseksi, kertoo taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja Katri Eerola.

Tärkeintä huoltoyhtiön valinnassa oli tekijöiden ammatillinen osaaminen sekä nykyaikaisen talotekniikan hallinta. Asukkaiden tulee voida luottaa siihen, että työt hoituvat ammattitaidolla.

Helppoa yhteistyötä

Sopimus Tantereen kanssa solmittiin lokakuussa 2018.
– Päädyimme Tantereeseen, koska ajattelimme, että pienemmän huoltoyhtiön kanssa asiat hoituvat helpommin ja henkilökohtaisemmin. Kommunikointi on helppoa, kun asioita on hoitamassa samat tutut ihmiset.

– Päädyimme Tantereeseen, koska ajattelimme, että pienemmän huoltoyhtiön kanssa asiat hoituvat helpommin ja henkilökohtaisemmin. Kommunikointi on helppoa, kun asioita on hoitamassa samat tutut ihmiset.

Myös työntekijöiden ammattitaito, luotettavuus ja palvelualttius tekivät taloyhtiön hallitukseen vaikutuksen. Tantere on alalla uusi toimija, joka korostetusti asettaa asiakkaan etusijalle. Lisäksi heillä on hyvä hinnoittelumalli.

Puskaradion kautta Eerolalla oli Tantereesta valmiiksi jo hyvä käsitys, joka täydentyi tavatessa henkilökohtaisesti.
– Sekä Sami että Juho ovat avoimia ja helposti lähestyttäviä ihmisiä. Voin olla heihin yhteydessä isommista ja pienemmistä taloyhtiön asioista, Katri Eerola kertoo.

Asiakasta kuunteleva kiinteistöpalvelu

Tantere hoitaa nyt kaikki asunto-osakeyhtiön vastuulla olevat huollot. Lisätöinä yhtiöltä on tilattu esimerkiksi tuuletustelineen maalaus.

– Saamme ripeää, laadukasta ja henkilökohtaista palvelua kiinteistöhuollon ammattilaisilta, jotka myös osaavat kuunnella asiakasta. Asiat hoituvat mallikkaasti ja bonuksena saamme hyviä vinkkejä, kuinka asiat kannattaisi jatkossa hoitaa, Eerola luettelee.

Hyvän työn laadun lisäksi asukkaille on tärkeää, että kiinteistönhoitajat liikkuvat tontilla siisteissä ja nimellä varustelluissa työasuissa, jolloin heidät on helppo tunnistaa.
– Huoltoyhtiö olisi kannattanut palkata jo aikaisemmin. Tämän parempaa firmaa ei saa mistään, painottaa Eerola.

2019-10-24T11:44:33+02:00