Referenssi
As Oy Multisillanpuisto, Tampere


Hannu Tyryllä on 30 vuoden kokemus taloyhtiön hallinnollisesta johtamisesta. Vaikka kiinteistönhuolto on fyysistä työtä ja ulkotyötä, Tantereen kohdalla hän ei ole törmännyt esimerkiksi työntekijöiden jatkuvaan vaihtuvuuteen.
Tantere tuo kiinteistönhuoltoon laadukasta asiakaspalvelua ja uusia toimintamalleja
Asunto-osakeyhtiö Multisillanpuistolle tuli tarve vaihtaa iso huoltoyhtiö paikalliseen nuorekkaaseen ja notkeampaan toimijaan vuonna 2022. Ratkaisu löytyi Tantereesta.
– Tällä kertaa vaihtamalla totisesti parani, toteaa hallituksen puheenjohtaja Hannu Tyry.
Tyryn mukaan Tantere erottuu vahvasti edukseen kiinteistönhuoltoalan toimijana.
– Jotta ala kehittyy, myös asiakkaan pitää aidosti haluta parempaa palvelua. Edelliseltä kiinteistönhuoltoyritykseltä puuttui oma-aloitteisuus eivätkä asiat hoituneet riittävällä ripeydellä.
Keskusteleva asenne huoltotyöhön
As oy Multisillanpuistossa on 115 asuntoa, ja asukkaina paljon iäkästä väkeä. Tyryn mukaan yksi tärkeimmistä asioista huoltoliikkeen toiminnassa on tulla toimeen asukkaiden kanssa.
– Tervehditään ja vaihdetaan työn ohella muutama sana asukkaiden kanssa. Joillekin taloyhtiön asukkaista huoltomiehen pistäytyminen saattaa olla jopa se päivän kohokohta, Tyry kertoo.
Parasta Tantereessa on oma-aloitteisuus. Epäkohdat korjataan joko saman tien tai niistä ilmoitetaan asiakkaalle.
Viikkokierrokset ja kattava raportointi
Tantereen mukana myös Multisillanpuiston huoltotoimintaan on tullut uusia toimintamalleja kuten viikko- ja kuukausikierrokset sekä raportointi.
– Netissä on Huoltokanava, josta löytyy ajantasainen listaus töistä. Raportointi pitää meidät hyvin kartalla missä mennään. Vastikään kiinteistössä oli lämmönjakohuoneen karmi repsottanut. Tantere oli korjannut asian, ja raportissa oli kuvallinen selvitys tehdyistä töistä.
Asiakastyytyväisyys kertoo työn laadusta
Taloyhtiön tyytyväisyyttä Tantereen toimintaan on helppo mitata.
– Olen asunut yhtiössä 30 vuotta, ja tuttu naama kaikille. Jos asukkailla olisi sanomista Tantereen työstä, suut kyllä aukeaisivat. Suomessa hiljaisuus on tyytyväisyyden merkki, naurahtaa Tyry.
Tyry arvostaa myös Tantereen perustajaosakkaiden aktiivisuutta olla itse mukana operatiivisessa toiminnassa. Sami vastaa kiinteistön sisällä tapahtuvista asioista, ja Juho pihapiiristä.
– Tantereen liiketoiminnan ytimessä on ystävällisyys ja asiakkaan aito auttaminen. Tällaisella asenteella minun kanssani helppo tulla toimeen. Tämä on yhteistä liiketoimintaa. Olemme samassa veneessä. Silloin menee hyvin, kun kaikki soutavat samaan suuntaan.
